Wszystko o Reklamie

Reklamy online - jakie dają korzyści?

Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy internet bez reklam. Portale internetowe, bezpłatne skrzynki pocztowe, serwisy społecznościowe - wszędzie widzimy oferty różnych usług i produktów. Choć słychać też głosy niezadowolenia, reklam nie ubywa, wręcz przeciwnie. Dlaczego? Powód jest prozaiczny: to się opłaca. 

Czy warto inwestować w internetowe reklamy?

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że pół świata korzysta z internetu. Według danych statystycznych ze stycznia 2021 roku, niemal 60% ludzi na całym świecie aktywnie korzysta z sieci. Żadne inne medium nie ma tak szerokiego zasięgu, ani możliwości dotarcia do potencjalnie zainteresowanych. A koszty? Zdecydowanie niższe niż choćby reklama w telewizji. Wiele firm używa tego sposobu reklamy, przykładem jednej z nich są kasyna internetowe. Odwiedź PolskieKasyno.com aby dowiedzieć się więcej. 

Szybkość, zasięg, efektywność, elastyczność

Niezależnie od dnia i godziny, internet jest czynny całą dobę. Reklama online dociera do klientów na całym świecie bez ograniczeń. Do tego istnieją narzędzia, umożliwiające selekcję klientów, by dotrzeć do najbardziej zainteresowanych. Analizę efektywności można przeprowadzić w łatwy sposób. Jakie jest zainteresowanie produktem, Ile zapytań, kliknięć, ilu ludzi dokonało zakupu? W razie niesatysfakcjonujących wyników, w cyfrowym marketingu można reagować na bieżąco. Dokonywanie zmian w internetowej reklamie jest możliwe i stosunkowo proste.

Satysfakcja klienta

Konsument, który planuje zakupić produkt, może łatwo i szybko skontaktować się ze sprzedającym i uzyskać dodatkowe informacje. Również możliwość wsparcia klienta już po zakupie, przekłada się na zadowolenie z produktu czy usługi. To sytuacja, w której wygrywają obie strony: odbiorca ma poczucie dobrze dokonanego zakupu i chętnie wróci do sprawdzonego sprzedawcy po więcej.

Podsumowanie

Reklamy online mają dużą przewagę nad innymi formami marketingu, z takich względów, jak:

Ograniczenie w zasadzie jest jedno - odbiorca reklamy musi posiadać dostęp do sieci oraz umieć z niej korzystać.

A gdyby reklamy zniknęły z internetu?

Co jakiś czas wraca temat ograniczenia reklam w internecie. Bardzo ciekawe są ostatnie badania w tym temacie, przeprowadzone przez IAB Europe. Otóż wynika z nich, że 75% ludzi preferuje internet w obecnej formie i akceptuje spersonalizowane reklamy. Brak tej formy marketingu oznaczałby, że wiele serwisów, blogów czy kanałów zniknęłoby z wirtualnej przestrzeni, bo ich prowadzenie przestałoby się opłacać. Za większość treści trzeba by było wnosić opłaty. Prawie połowa z ponad 2400 badanych przez IAB Europe woli zrezygnować z internetowej aktywności, niż za nią płacić. Część po prostu akceptuje oglądanie reklam online jako formę zapłaty za treści. Inni lubią spersonalizowane reklamy za oszczędność czasu - nie muszą sami szukać tego, co potrzebują, Wystarczy wybrać produkt spośród proponowanych reklam, kliknąć i kupić. To takie proste!